Navštívili sme pred sezónou Jordánsko

Späť na zoznam 29. apríl, 2019
3 min. čítania
Autor: Matúš Milko

Sezóna dovoleniek sa už blíži a preto sme sa začiatkom apríla spolu s predajcami dovoleniek z celého Slovenska vybrali do Jordánska na infocestu. Počas infociest  každoročne spoznávame mnohé zaujímavé destinácie, počas ktorých testujeme a navštevujeme hotely, aby sme Vám pri výbere dovolenky vedeli čo najlepšie poradiť. Je to výborný spôsob ako vyskúšať nielen samotné hotely, ale aj na vlastnej koži absolvovať výlety a zažiť atmosféru danej krajiny, čo nám umožňuje poskytovať prvotriedny servis pri výbere Vašej vytúženej dovolenky.

Tento rok sme sezónu infociest zahájili v Jordánsku, ktoré pri svojej pomerne malej rozlohe ukrýva neuveriteľné množstvo zaujímavých miest známych po celom svete.

Už počas letu do Aqaby sa nám pri pohľade z okna naskytli krásne scenérie prelínajúcej sa púšte a dlhého pobrežia. Po krátkom transfere z letiska do hotela Tala Bay Resort 5*, v ktorom sme boli počas infocesty ubytovaní, nás čakalo milé privítanie.

Deň 1 – Prehliadka hotelov, plavba loďou, večerná Aqaba

Na druhý deň sme osobne navštívili všetky hotely, ktoré v rámci Jordánska ponúkame. Hotelom Tala Bay Resort 5* nás sprevádzal samotný riaditeľ hotela, ktorý nám hrdo prezentoval, čo všetko tento rezort ponúka.

Okrem príjemnej rodinnej atmosféry disponuje krásnou pieskovou plážou, ktorá Vám po vstupe do mora odhalí fascinujúci podmorský život. Ak máte radi šnorchlovanie, je pre Vás Jordánsko výbornou voľbou. Hotel Tala Bay Resort 5* má výbornú polohu priamo pri maríne, odkiaľ sa organizujú rôzne lodné výlety.

Po prehliadke nášho klubového hotela Tala Bay Resort 5* sme sa vydali na inšpekciu ďalších hotelov. Skvelé dojmy v nás zanechal úplne nový, luxusný dizajnový hotel pre náročných klientov – Hyatt Regency Aqaba Ayla Resort 5*. Neskôr sme sa presunuli do hotela Intercontinental Aqaba 5* a Kempinski Hotel Aqaba 5*, ktoré majú výbornú polohu a to v blízkosti samotného mestečka Aqaba. Na záver sme mali možnosť absolvovať prehliadku luxusného hotela Mövenpick Resort & SPA Tala Bay 5*, lokalizovaného v susedstve hotela Tala Bay Resort 5*.

Západ Slnka na lodi a šnorchlovanie

Podvečer sme sa krátkou prechádzkou presunuli do maríny pri hoteli Tala Bay Resort 5* a vystriedali sme príjemné pracovné povinnosti za relaxačnú plavbu loďou. Na lodi sa nám naskytol výhľad na magický západ slnka. Z istého bodu sme dokonca mali výhľad až na 4 krajiny – Egypt, Izrael, Jordánsko a Saudskú Arábiu. Počas plavby sme mali možnosť absolvovať potápanie s profesionálnym inštruktorom a na vlastné oči vidieť krásny podmorský svet Červeného mora. Pracovné nadčasy môžu byť niekedy aj príjemné 🙂

Večerná Aqaba

Deň plný zážitkov a nových poznatkov sme zakončili výletom do večernej Aqaby.

V Aqabe môžete zažiť pravú atmosféru miestnych trhov, lokálnych reštaurácií a kaviarní. Môžete tu taktiež ochutnať jordánsku špecialitu – čerstvo mletú kávu s kardamonom alebo si vychutnať vôňu blízkeho východu v miestnom shisha bare.

Deň 2 – Petra a Wadi Rum

Ďalší deň sme absolvovali výlet do skalného mesta Petra, jedného z novodobých 7 divov sveta. Cesta do Petry z letoviska Aqaba trvala približne 2 hodiny. Po príchode sme sa vybrali skalnými uličkami po stopách Nabatejcov, ktorí vybudovali toto dychberúce skalné mesto. V uličkách sme stretávali miestnych beduínov jazdiacich na ťavách a koňoch, ktorí tomuto unikátnemu miestu ešte viac pridávali na autenticite. Po krátkej prechádzke medzi skalami sa nám odhalil najväčší poklad Petry – majestátna pokladnica…

Po prehliadke Petry sme sa presunuli do púšte Wadi Rum, kde sme zažili dobrodružnú jazdu na džípoch. Kombinácia unikátneho západu slnka, vetru vo vlasoch a pohľad na nedotknutú prírodu vás nenechá chladnými a vyčarí vám široký úsmev na tvári, rovnako ako celej našej skupine.

Na záver dňa nás v púštnom kempe čakala výborná večera. Miestni pre nás pripravili cooking show na jordánsky spôsob a pred našimi zrakmi vytiahli spod dymiaceho piesku kotlík s čerstvo upečenou jahňacinou.

Deň 3 – Jeruzalem

V ranných hodinách sme prešli jordánsko-izraelskými hranicami a po ceste sme navštívili najstaršie mesto na svete – Jericho a pokračovali do Jeruzalema. Hlavné mesto troch svetových náboženstiev, nám hneď po príchode odkrylo Olivovú horu a Getsemanské záhrady. Následne sme sa spolu s celou skupinou vydali na púť po krížovej ceste, ktorú sme zakončili pri Múre nárekov. Jeruzalem nás zaujal najmä svojou rôznorodosťou a bohatou históriou, ktorú je ťažké obsiahnuť do jedného dňa a preto sa sem raz určite radi vrátime.

Jordánci sú srdečný národ, o čom nás počas celej infocesty presviedčali svojou starostlivosťou a pohostinnosťou. Na rozlúčku nám v hoteli Tala Bay Resort pripravili nezabudnuteľný galavečer pod holým nebom s výbornými jordánskymi aj európskymi špecialitami a pravou jordánskou tanečnou show.

Jordánsko predčilo naše očakávania a zanechalo v nás úžasné zážitky a dojmy, preto Vám môžeme túto unikátnu destináciu iba odporúčať.

13. máj, 2019
1 min. čítania

Omán vašimi očami

Nedávno sa z Ománu vrátili poslední dovolenkujúci v tejto sezóne. Ďakujeme všetkým, ktorí s nami v Ománe dovolenkovali    Omán ste si obľúbili vďaka nekonečne dlhým plážam s bielym pieskom, tyrkysovej vode Indického oceánu, exkluzívnym hotelom a pohostinnej atmosfére. Dôkazom sú aj Vaše odozvy a recenzie, ktoré nám neustále posielate na jednoducho fascinujúcu krajinu, ktorá je označovanáPrečítaj si viac

3. máj, 2019
3 min. čítania

10 najkrajších miest v Andalúzii

Ľudová múdrosť hovorí, že kto chce spoznať pravé Španielsko, mal by sa vybrať do Andalúzie, kam turistov zo všetkých kútov sveta už roky lákajú tanečnice flamenca, dobré víno, býčie zápasy, ale najmä široké pláže Costa del Sol obmývané priezračne čistým morom. Prinášame Vám top 10 tipov na zaujímavé atrakcie a miesta, ktoré treba vidieť priPrečítaj si viac

24. apríl, 2019
2 min. čítania

Africký strom života

Gambia je najmenšou krajinou kontinentálnej Afriky, vyniká však okrem unikátnych pieskových pláží aj svojou faunou a flórou. Krajina bohatá na národné parky a rezervácie, je pokrytá z väčšej časti dažďovými pralesmi. Rozprestiera sa pozdĺž oboch brehov rieky Gambia, ktorá je takmer po celej dĺžke splavná, preto je čln významným dopravným prostriedkom pre miestnych obyvateľov. VPrečítaj si viac